Dziecko spędza w szkole dużo czasu, jest to czas bardzo aktywny, których pochłania mnóstwo energii. Dlatego ważne jest, by każdy mały człowiek miał w plecaku drugie śniadanie. Również ważne jest to by było ono zdrowe, posiadało odpowiednie właściwości odżywcze i przede wszystkim nie było nudne.

Numerem jeden, pakowanym do szkolnych śniadaniówek, są oczywiście kanapki. Są one praktyczne i dają wiele możliwości aranżacji, tak by zachęciły do jedzenia nawet największego niejadka. Bazę do kanapek można zastosować chleb czy bułkę, oczywiście pełnoziarnistą, którą warto podzielić na mniejsze kawałki. Przygotowując śniadanie dla dziecka trzeba pamiętać, że zazwyczaj śniadanie spożywane jest na przerwach, w pozycji stojącej.
Zamiast tradycyjnej wędliny warto skorzystać z możliwości, jakie dają różnego rodzaju pasty np., z twarogu z dodatkami są one pożywne i zdrowe. Warto również do śniadaniówki dorzucić jogurt, owoc czy marchewkę do pochrupania. Do picia oczywiście woda lub ewentualnie herbata owocowa, choć również i tu od reguły mogą być wyjątki.

Choć warto zaznaczyć, że warto od czasu do czasu odstąpić od zdrowego żywienia i zapakować słodką drożdżówkę czy batonik. Pozwoli to uniknąć sytuacji, ze dziecko będzie korzystać z niezdrowych przekąsek, które znajdą się w plecakach rówieśników.
Źródło: